RSS Feed

Nunta in cer – Mircea Eliade

Posted on

~~Descriere~~

Nunta in cer este o Maitreyi autohtona, in care Maitreyi a luat numele de Ileana. Este, incontestabil, acelasi mare imn de iubire, o aceeasi puritate de sentiment si o aceeasi fina si ciudata substanta din care este modelata eroina. Exaltarea lirica se transforma insa in epic vioi, exotismul preferat in valori comune, mult reale si expresive. 

-Octav Sulutiu-

~~Opiniile mele~~

Vreau, mai intai de toate, sa precizez ca nu am citit aceasta carte din proprie vointa, ci pentru ca este pentru scoala. Evident, dupa o vacanta de trei luni, eu abia acum am citit-o. 

Eliade nu este tocmai unul dintre scriitorii mei romani favoriti, dar fata de altii are un stil pe care il agreez – dar nu in totalitate. 

Nunta in cer este e fapt o poveste despre alte doua povesti, adica este o povestire in rama…desi acesta e un roman, dar ma rog…

Ideea e ca sunt doi tipi, Mavrodin si Hasnas, care se intalnesc intr-o cabana la munte si incep sa povesteasca despre marea lor dragoste. Fiecare vorbeste despre Ileana, respectiv Lena, care sunt de fapt una si aceeasi persoana, insa ei nu isi dau seama de asta. 

Tot romanul este de fapt un fel de alegorie a iubirii aproape obsesive, fanatice. 

~~Puncte tari~~

  • Mi-a placut foarte mult faptul ca Eliade a schimbat genul de exprimare atunci cand a trecut de la o poveste la cealalta, stilurile lui Mavrodin si Hasnas fiind total diferite. 
  • Descrierile au fost foarte reusite, imaginandu-mi-o parca pe Ileana/Lena si gesturile ei atent studiate. 
  • Finalul a fost unul ambiguu – pentru asta imi place Eliade – si nu stii daca Ileana/Lena a murit sau nu. 

~~Puncte slabe~~

  • Nu stiu daca stiti, dar nu sunt fanul chesiilor siropoase. Evident, Eliade le adora si ne ofera din plin din acest lucru. 
  • Imi cer scuze pentru exprimare, dar Ileana a dat dovada de prostie crasa. Inteleg, esti femeie si iubesti, dar daruirea asta totala si intelegerea excesiva nu sunt in regula! Esti o fiinta umana, ce naiba, nu un animal domesticit!

~~Concluzie~~

Daca nu v-a obligat nimeni pana acum sa cititi cartea aceasta, eu v-o recomand chiar daca nu sunteti iubitori de lucruri siropoase si iubire fanatica pentru ca stilul lui Eliade prinde la toata lumea. 

~~Nota~~

3-5

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

Ce crezi despre asta?

