RSS Feed

Inainte sa adorm – S.J. Watson

~~Descriere~~

In fiecare dimineata, Christine se trezeste fara sa stie cine este. De indata ce adoarme i se sterge orice amintire. Pana si sotul ei, Ben, i se pare un strain, care ii explica in fiecare zi cine este, ce s-a intamplat pana acum si cum a devenit amnezica. Incurajata de doctorul ei, Christine incepe sa tina un jurnal al amintirilor din acea zi. Doar ca, intr-o buna zi, deschizandu-l, descopera ca a scris in el ceva straniu: “Sa nu ai incredere in Ben”. Dintr-odata, incepe sa puna sub semnul intrebarii tot ce i-a spus sotul ei pana atunci.

Oare ce tip de accident a adus-o in aceasta stare?
In cine sa aiba incredere?
De ce ar minti-o Ben?

~~Parerea mea~~

Ei bine, am luat aceasta carte din librarie nu pentru ca am vazut-o si am zis ca pare interesanta, ci pentru ca am vazut pe blogul Roxanei recenzia si din cauza careia am scos din portofel 45 de RON(glumesc, nu ma zgarcesc la carti). Am intrat in librarie si i-am spus vanzatoarei: „Vreau ‘Inainte sa adorm’!”. Tocmai ma intorceam de la biblioteca, deci microbul lecturii ajunsese deja in faza terminala cand nimeni nu mai putea face nimic sa ma opreasca. 

Oricum, „Inainte sa adorm” este o carte superba, un studiu psihologic ascuns intr-un roman de debut mai tare decat tot ce am citit pana acum vreodata. In carte este vorba despre Christine care sufera de o forma de amnezie foarte rara care o face sa uite tot ce facuse cu 24 de ore in urma, sau chiar si mai mult. In fiecare dimineata Ben, sotul ei, ii spune ce trebuie sa stie despre trecutul ei, dar nu este totul asa cum pare. Christine se intalneste pe ascuns cu un medic si acesta o sfatuieste sa tina un jurnal pe care sa-l citeasca in fiecare dimineata, cu posibilitatea de a-i ameliora situatia si de a-si aminti mai multe lucruri. 

~~Puncte tari~~

  • Felul de a scrie al lui Watson este fenomenal (nu-mi vine sa cred ca asta e abia romanul de debut!!!) si la un moment dat si eu aveam senzatia ca ma voi trezi si nu-mi voi mai aminti nimic. Wow!
  • Confuzia si sentimentele lui Chris sunt 100% autentice, nici o exagerare in vreunul dintre ele. 

~~Puncte slabe~~

  • Autorul fiind un barbat (of, barbatii astia!!!), nu se putea sa nu gasesc si putina sexualitate in tot romanul dar va asigur ca am citit si mai rau! (a se vedea „1001 de nopti”) 

~~Concluzie~~

Recomand romanul cu toata caldura oricui pentru ca acest gen de carte inglobeaza cam cate putin din toate genurile. 

~~Nota~~

 

5/5

5-5

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

3 responses »

  1. Pingback: Avertisment – Renée Khight | Diary Of A Shy Girl

  2. Pingback: Top 10 carti citite in 2013 + Ce vreau de la anul 2014 « Ankita's Crazy Words

Ce crezi despre asta?

