RSS Feed

Magazinul de sinucideri – Jean Teule

~~Descriere~~

Intr-un viitor indepartat, in Orasul Religiilor Disparute, singura speranta de a evada din derizoriul cotidian este elegantul Magazin de sinucideri al familiei Tuvache. Aici se gasesc toate cele necesare unei sinucideri stilate, personalizate, teatrale, care sa faca cinste sinucigasului – pesti otravitori, decoruri si costume de harakiri, cocktailul letal al zilei, sarutul mortii.

Toti membrii familiei – care poarta numele unor sinucigasi celebri – impartasesc parerea ca viata e o mare deziluzie si ca trebuie curmata cat mai repede. Toti, in afara de mezinul Alan, care este de un optimism incurabil. Treptat, sumbrul Magazin de sinucideri tinde sa se transforme intr-un coltisor vesel si luminos. Iar comertul cu lipsa de speranta pare sa se duca de rapa…

,,Un exercitiu de umor negru extrem de reusit… O carte proaspata, dar erudita; lucida, dar optimista; satirica, dar revigoranta.”     Le Magazine Littéraire

~~Parerea mea~~

Si de data asta Roxana este de vina pentru cumpararea acestei carti. Dar  nu regret deloc ca am dat pe ea 20 de lei cand la Carrefour era la reducere la 5 lei!!! Whatever…

La inceput mi s-a parut de-a dreptul deprimanta, de parca autorul ar fi scris-o ca sa se sinucida cititorii, dar mai tarziu a inceput sa-mi placa din ce in ce mai mult. Mai ales ca optimismul mezinului Alan era contagios, iar ceilalti incepeau sa se schimbe incet-incet, pana cand toti au devenit optimisti. 

~~Puncte tari~~

  • Atunci cand anumite lucruri sunt exagerate, ne dam seama cat de gresite sunt ele in realitate, iar Teule a hiperbolizat din plin depresia si dorinta de sinucidere tocmai pentru ca cititorii sa vada ca atata depresie nu face bine si ca este mai bine sa fie optimisti in loc de pesimisti. 
  • Desi nu am inteles de ce naiba Alan, la varsta de 11 ani, inca mai vorbea ca un copil de 6 ani, chestia asta a fost adorabila, avand in vedere cat de macabru era mediul in care traia. 
  • Capitolele au fost foarte scurte – spre fericirea mea – asa ca nu trebuia sa las cartea in mijlocul unui capitol si sa trebuiasca sa-mi aduc aminte la ce rand am ramas. 

~~Puncte slabe~~

  • Nu stiu exact la ce ma asteptam de la aceasta carte, dar am simtit ca nu era exact ce as fi vrut. Bine, stiam ca o sa fie ceva macabru, dar parca nu s-a insistat pe nimic anume din toata cartea. 
  • Desi imi plac finalurile imprevizibile si „non-Happy End”, nu mi-a placut deloc finalul! Adica, pe bune? Dupa ce toata familia a devenit optimista, finalul asta? Preferam unul fericit…

~~Concluzie~~

Daca nu sunteti genul depresiv sau nu va aflati intr-o situatie neplacuta, va recomand aceasta carte, insa va rog sa nu va vina vreo idee tampita si sa va sinucideti din cauza unei carti! 

~~Nota~~

3/5

3-5

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

3 responses »

  1. Pe mine una m-a plcitisit rau cartea asta..

    Dar pentru adeptii genului banuiesc ca e buna 🙂 Oricum o recenzie e intotdeauna bine-venita.

    Apreciază

    Răspunde

Ce crezi despre asta?

