RSS Feed

Numere – Rachel Ward

~~Descriere~~

Atunci când vezi numerele tuturor, viaţa nu este uşoară. Jem nu a ştiut întotdeauna ce înseamnă acele numere, însă acum patru ani, moartea mamei sale în urma unei supradoze de heroină a făcut ca totul să fie mai clar. Numărul pe care Jem îl vede atunci când priveşte pe cineva în ochi nu este nimic altceva decât data morţii acelei persoane. Nu e de mirare că Jem a dus o viaţă de izolare până să îl cunoască pe Spider, un băiat cu totul haotic, dar care e dispus să lupte pentru ea. În timpul unei excursii la Londra, Jem vede moartea în ochii unor turişti, chiar în acea zi. Groaza care o cuprinde odată cu această realizare o face să fugă cât mai departe de acel loc, însă decizia pripită îi propulsează atât pe ea, cât şi pe Spider în capul listei de suspecţi ai atacului terorist ce a urmat imediat. Un thriller de debut captivant, îndrăzneţ, cu un final complet imprevizibil.

~~Parerea mea~~

Voiam de ceva timp sa citesc cartea asta, dar nu o gasisem nicaieri in librarii sau biblioteci, iar eu – probabil v-am mai spus – nu o pot convinge pe mama sa ma lase sa le comand de pe net. Ma rog, nu asta conteaza acum. Ideea e ca am gasit-o in libraria mea preferata unde gasesc aproape orice carte doresc si am cumparat-o pe loc, desi intr-o vreme aveam de gand sa o tai de pe lista fiindca citisem o recenzie din care romanul parea al naibii de plictisitor. 

De fapt a fost „pretty nice” pentru mine, nu m-a plictisit deloc. Nu imi pare rau ca am cumparat-o. 

Dupa cum vedeti in descriere, Jim e o fata de 15 ani care poate vedea data mortii fiecarei persoane. Macabru, ha? Exact ce voiam! Ea si Spider, un coleg de la scoala fug de la locul unui atac terorist, iar politia crede ca sunt implicati in acest incident. Ei fug si se ascund pe unde pot, pe Jem bantuind-o data mortii lui Spider. Evident, cei doi se indragostesc unul de altul. Ma opresc, nu vreau sa va stric surpriza lecturii. 

~~Puncte tari~~

  • Personalitatea lui Jem – 100% autentica! Mi-a placut faptul ca Rachel a surprins intocmai sentimentele unei pustoaice de 15 ani care are si alte probleme in afara de cea cu numerele. 
  • Descrierile nu sunt kilometrice, ci potrivit de lungi si au destul „suflet” in ele, nu sunt facute doar de dragul de a fi facute. 
  • Mi-a placut ultima fraza din carte (dar nu o sa v-o spun) fiindca da o nota de suspans si te face sa vrei sa ai urmatorul volum langa tine chiar in acel moment. 

~~Puncte slabe~~

  • Asta e strict opinia mea – nu trebuie sa renuntati la carte din cauza mea. Dar nu imi plac chestiile siropoase si baietii care plang si alte clisee ale romanelor cu adolescenti. Sa fim seriosi, nu se intampla chestiile astea in lumea reala, mai ales in cazul adolescentilor de 15 ani!
  • Finalul a fost previzibil, dar cum am scris mai sus, ultima fraza l-a salvat. 

~~Citate~~

” Stim cu totii ca intr-o buna zi va veni sfarsitul, dar nu trebuie sa lasam acest lucru sa ne doboare. Nu ar trebui sa lasam acest gand sa ne impiedice sa  traim viata.(…) Mai ales daca am gasit pe cineva care ne iubeste – acesta este cel mai important lucru dintre toate. Daca l-ati gasit pe acel cineva, atunci ar trebui sa pretuiti fiecare secunda alaturi de acea persoana…”

~~Concluzie~~

Recomand oricui, in special adolescentilor. Este o carte din care aveti ce invata. 

~~Nota~~

4/5

4-5

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

One response »

  1. Pingback: Also Known As#1 – Robin Benway | ~Scrierile unei liceene~

Ce crezi despre asta?

