RSS Feed

Oraşul sufletelor pierdute (Instrumente Mortale#5) – Cassandra Clare

Posted on

~~Descriere~~


8755776What price is too high to pay, even for love? When Jace and Clary meet again, Clary is horrified to discover that the demon Lilith’s magic has bound her beloved Jace together with her evil brother Sebastian, and that Jace has become a servant of evil. The Clave is out to destroy Sebastian, but there is no way to harm one boy without destroying the other. As Alec, Magnus, Simon, and Isabelle wheedle and bargain with Seelies, demons, and the merciless Iron Sisters to try to save Jace, Clary plays a dangerous game of her own. The price of losing is not just her own life, but Jace’s soul. She’s willing to do anything for Jace, but can she still trust him? Or is he truly lost?

Love. Blood. Betrayal. Revenge. Darkness threatens to claim the Shadowhunters in the harrowing fifth book of the Mortal Instruments series.


~~Părerea mea~~


Ştiu că nu am făcut recenzia celorlalte 4 volume, dar la acesta nu m-am putut abţine. Eram pur şi simplu… mască. Pe tot parcursul romanului în mintea mea era haos: WTF! / Cred că glumeşti! /Fuck everybodz, I love Sebastian! Pentru cei care au citit seria, dacă nu aţi citit încă volumul 5, veţi fi la fel de impresionaţi şi voi. Ce naiba spun eu aici, o să fiţi ceva de genul: 

dr

Cel puţin a doua jumătate a cărţii o să vă dea reacţia asta. 

Ei bine, acum că Jace fusese legat de Sebastian la sfârşitul volumului 4, iar a-l ucide pe unul dintr ei însemna să-l ucizi şi pe celălalt, lucrurile se complică al naibii de tare. Toată lumea se agită fără să facă nimic folositor, apare un cuplu, iar celălalt începe să se destrame, nimic neobişnuit. Şi aşa ar rămâne totul dacă Clary nu ar pleca într-o misiune suicidală ca să-l salveze pe Jace. Aici devine interesant… Apare Sebastian a.k.a. Jonathan Christopher Morgenstern, cel mai interesant personaj din toată turma de Shadowhunteri, vampiri, vârcolaci şi magicieni. Poate pentru că este pe jumătate demon? Nu ştiu sigur, dar să fiu a naibii dacă el nu e Regele Manipulării şi al Prefăcătoriei. Ador chestiile astea. Şi îl ador pe Sebastian. Ce dacă omul vrea să ardă toată planeta din temelii şi să îşi creeze o armată ca să lupte împotriva oricui se pune în cale? Tot ceea ce contează este că băiatul are stil. De ce personajele negative sunt cele mai interesante? 

Să fim serioşi, cu toţii ne regăsim în personajele negative din cărţile pe care le citim şi filmele la care ne uităm. Chiar ar trebui să ne trezim la realitate şi să ne dăm seama că, dacă în viaţă nu trişezi puţin ca să obţii ceea ce vrei cu adevărat, înseamnă că eşti slab, laş şi că nu o să rezişti în lumea asta în care ne aflăm. Dă-i naibii pe toţi, foloseşte-te de ceea ce ţi-a dat natura: răutatea din sufletul tău. 

Viaţa nu e ca  în cărţi, unde finalul e fericit, iar personajele pozitive câştigă. În realitate, multe personaje negative câştigă într-o clipă tot ceea ce ai vrut tu toată viaţa. Viaţa nu e corectă, fraţilor!

Ok, cred că am divagat puţin de la subiect… În orice caz, sper ca Sebastian să mă lase mască şi în volumul 6 (care, din câte am înţeles, este ultimul). Şi, ca să fiu sinceră, mai bine este omorât în timp ce luptă pentru ceea ce vrea şi pentru convingerile lui decât să fie cumva „adus pe calea cea bună”. Părerea mea!  Şi sper că vor alege un actor care să ştie să se joace cu personajul. Să spună doar cu privirea: Da, eu sunt Sebastian şi cui nu-i convine, o să-l torturez până mă va implora să îl omor. 


~~Puncte tari~~


  • Sebastian este un punct tare al romanului, fără să mai pomenesc şi de ceea ce am spus mai sus despre el. Burn that damn world down, Sebastian! 
  • Cassandra le are ce suspansul, oameni buni! Ştie ce face şi ştie şi CUM o face. Well done, Cassie!
  • Pe lângă Sebastian, mi-a plăcut mult şi Simon. Din varii motive. Citiţi cartea şi o să înţelegeţi. 

~~Puncte slabe~~


  • Cam singurul punct slab pe care îl pot găsi este că acţiunea din prima parte a romanului este cam tărăgănată. 


~~Citate~~



 


“Isabelle’s plans are terrible.” He pointed a finger at her. “ Your plans are suicidal. At
best.”


“Let me introduce
you to my good friend No.”
“Maybe we can compromise,” she suggested, taking a bite of pie.
“No.”
“SIMON.”
“‘No’ is a magical word,” he told her. “Here’s how it goes. You say, ‘Simon, I have an
insane, suicidal plan. Would you like to help me carry it out?’ And I say, ‘Why, no.’”


“There is that. I might have better luck telling him I’m in love with him. Jace thinks
everyone’s in love with him anyway.”


“Remember. You’re as light as you want to be.”


“He does what he wants, and I don’t ask,” he said. “He could
bring a six-foot tall pink rabbit in a bikini back home with him if he wanted to.”


“I’m not trying to make you feel better. I’m
trying to tell you the truth.”
“No wonder you look like you’re having an allergy attack,”


“Everything’s
going to hell in a handbasket, and you want to know about my relationship with
Magnus?”




~~Concluzie~~



Cel mai tare volum din toată seria, după părerea mea. Sebastian e cel mai tare. The end. 


~~Nota~~

5/5


5-5

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

48 responses »

  1. Ardelean Maria

    Stii cumva unde pot gasi un rezumat mai pe scurt la volumul 5 ? L-am citit ( impreuna cu toata seria ) anul trecut si am cumparat vol 6 , m-am apucat sa il citesc si am descoperit uimita ca nu imi aduc aminte ce s-a intamplat in celelate volume . Poate poti sa imi creezi pe scurt un rezumat …

    Apreciază

    Răspunde
  2. De preferat in.romana, ca am vazut ca il.ai.postat in engleza

    Apreciază

    Răspunde
  3. Buna. Imi poti trimite pe mail volumul 5, te.rog? galbenuraluca@gmail.com

    Apreciază

    Răspunde
  4. Buna, imi poti trimite volumul 4 din Instrumente Mortale in PDF?
    amelia.petrica@yahoo.com

    Apreciază

    Răspunde
  5. Rizea Patricia

    Poti sa.mi trimiti si mie cartile din seria Instrumente Mortale in pdf?

    Apreciază

    Răspunde
  6. hei o ai,si in romana .daca da te rog o vreau si eu.

    Apreciază

    Răspunde
  7. Buna sunt o cititoare a volumelor instrumente mortale , am citit toate volumele pana la 4, iar 5 si 6 nu le mai gasesc pdf, ai putea te rog sa mi le trimiti si mie? Multumesc mult !

    Apreciază

    Răspunde
  8. Hei😊Imi poti trimite te rog volumele 5 si 6 prin e-mail?😙😙

    Apreciază

    Răspunde
  9. Buna, imi poti trimite si mie volumele 5 si 6, pe mail, te rog? Merci tare mult!

    Apreciază

    Răspunde
  10. obsessed fangirl

    Hei! Am citit primele patru volume si nu gasesc restul nici macar pe scribd. Imi poti trimite si mie in engleza volumul 5 te rog? Si 6 daca poti? Ps: Jace e regele sarcasmului pana acum, ii ia Sebastian si asta?

    Apreciază

    Răspunde
  11. Buna,
    Imi poti trimite volumele 5 si 6 pe mail, te rog (indiferent daca sunt in eng sau ro)

    Apreciază

    Răspunde
  12. Te rog sa imi trimiti si mie pe mail vol 5 si 6. Ma apuc acum de citit vol 4 pe care l.am gasit tare greu si nu as vrea sa mai intrerup seria mult timp. Ms mult.

    Apreciază

    Răspunde
  13. Poti te rog sa imi trimiti si mie vol 5 si 6 pe mail. Te rog…..Indiferent daca sunt in romana sau nu. Acum ma apuc de vol 4 pe care l.am gasit tare greu. Si nu as vrea sa intrerup prea mult timp seria.Mersi anticipat.

    Apreciază

    Răspunde
  14. Haha 🙂 Si da, e tortura! Dar nu cred ca o sa rezist. Hai sa zici ca citesc a cincea carte in romana. Ce fac dupa? Nu POT sa astept un an pentru City of heavenly fire.

    Apreciază

    Răspunde
  15. Ai citit cartea in romana? Daca da, unde ai gasit-o?

    Apreciază

    Răspunde
    • Nu, am citit-o in engleza in format electronic. Nu stiu daca a aparut la noi (parca da, daca nu cumva am visat eu :)) ), dar de la volumul 4 am citit seria in engleza 😀

      Apreciază

      Răspunde
      • Eu am primele 4 carti in romana si se pare ca a 5 trebuie sa fie publicata anul asta. Problema e ca pana o publica (in romana) mai citesc de trei ori cartile pe care le am :'(. Mersi oricum 🙂 Sa speram ca nu mor cand termin a patra carte.

        Apreciază

        Răspunde
        • Nu ai voie sa mori pana cand nu termini seria :)) Stiu cum e sa astepti sa se traduca o carte la noi si dupa sa o citesti intr-o zi-doua dupa care iar astepti o groaza. De aia eu m-am incumetat sa le citesc in engleza. Am reusit cu dictionarul si cu Google Translate langa mine :))

          Apreciază

        • imi poti trimite si mie pe mail volumele 5 si 6 ;;)? multumesc anticipat:*:*

          Apreciază

        • Ai incercat link-ul pe care l-am lasat, ca poate la tine merge. Acolo gasesti ambele volume, Daca nu merge, spune si iti trimit prin mail

          Apreciază

        • le-am incercat pe ambele, imi apare la fel 😦

          Apreciază

  16. Pingback: City of Heavenly Fire (Instrumente Mortale#6) – Cassandra Clare | ~Diary Of A Shy Girl~

Ce crezi despre asta?

