RSS Feed

3 lucruri…pe care le iau în considerare când cumpăr/împrumut o carte

Posted on

Cu siguranţă, sunt mai multe lucruri care mă influenţează în alegerea unei cărţi, dar astăzi mă refer la cărţile mai puţin cunoscute cărora nu le-a făcut o grămadă de lume reclamă. Astăzi vorbim despre cărţile mai puţin populare, cu toate că sunt mai reuşite decât altele mega-cunoscute. 

În ceea ce mă priveşte, eu am o Sfântă Treime a alegerii unei cărţi, un ritual pe care îl respect de fiecare dată. 

#1: Titlul. Nu mă interesează autorul unui roman, ci conţinutul lui. Şi ce ilustrează mai bine conţinutul decât titlul? În general îmi plac titlurile cât mai scurte – cu un singur cuvânt, dacă se poate – care să conţină ceva misterios. De exemplu Profesorul, Analistul, Chirurgul etc. sunt cărţi al căror titlu nu are decât un cuvânt care te face curios de îndată ce îl vezi. 

#2: Descrierea. Din punctul meu de vedere, este cel mai important „pas” în alegerea unei cărţi. Descrierea ar trebui să conţină:

  • Descrierea cât mai succintă personajului principal

  • O mică parte din acţiunea de început

  • O acţiune/persoană misterioasă care apare exact la sfârşitul descrierii.

#3: Prima pagină. Cum nu sunt adepta „uitatului la sfârşit”, nu am tendinţa să fac asta înainte să iau o carte. Şi oricum, ce să înţelegi din sfârşitul unei cărţi pe care nu ai început să o citeşti? Dar prima impresie contează mai mereu, aşa că deschid cartea la prima pagină scrisă şi o citesc. Dacă mă face curioasă să aflu mai multe, cu singuranţă este cartea potrivită. 

Bine, nu este neapărat ca un roman să întrunească toate aceste puncte, dar este important ca măcar unul să se potrivească cu viziunea mea despre o carte pe care aş vrea să o citesc. Voi cum alegeţi cărţile despre care nu aţi auzit prea mult înainte? 

~Ankita~

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

Ce crezi despre asta?

