RSS Feed

City of Heavenly Fire (Instrumente Mortale#6) – Cassandra Clare

Posted on

~~Descriere~~


919039Sebastian Morgenstern is on the move, systematically turning Shadowhunter against Shadowhunter. Bearing the Infernal Cup, he transforms Shadowhunters into creatures out of nightmare, tearing apart families and lovers as the ranks of his Endarkened army swell.

The embattled Shadowhunters withdraw to Idris – but not even the famed demon towers of Alicante can keep Sebastian at bay. And with the Nephilim trapped in Idris, who will guard the world against demons?

When one of the greatest betrayals the Nephilim have ever known is revealed, Clary, Jace, Isabelle, Simon, and Alec must flee – even if their journey takes them deep into the demon realms, where no Shadowhunter has set foot before, and from which no human being has ever returned…


~~Părerea mea~~


Wow, nu am mai făcut o recenzie  a unei cărţi de vreo două luni. Dacă nu mă înşel, cred că utlima a fost Oraşul Sufletelor Pierdute, volumul 5 din serie. 

Dacă nu aţi citit recenzia volumului 5 sau aţi uitat ce am scris în ea, o să vă reamintesc că ÎL ADOR PE SEBASTIAN.  Un personaj atât de complex şi neînţeles, cu toate că  este personajul negativ. Dacă în volumul  anterior Cassandra s-a axat mai mult pe partea lui „rea”, în ultimul volum al seriei ea ni l-a prezentat pe Sebastian puţin mai uman, mai dependent de persoane. În cealaltă recenzie am spus că aş vrea ca el să moară mai degrabă pentru ceea ce şi-a propus decât să fie adus pe calea cea bună, dar nu m-am aşteptat ca autoarea să îmbine chiar atât de bine aceste două variante. Sper că ăsta nu a fost un spoiler pentru cei care încă nu au citit volumul. 

De fapt, acest volum s-a axat mai mult pe relaţiile dintre oameni decât pe salvarea lumii. Până la urmă, o carte ne dă nişte lecţii de viaţă, nu despre cum să fim eroi pentru că nu toţi ajungem eroi. Putem fi eroii câtorva  persoane, nu al tuturor. Cum spunea şi John Green, „Uitarea este inevitabilă”. 

Mi se pare că Simon a fost mai „studiat” în acest volum decât în toate celelalte la un loc. Relaţiile lui cu ceilalţi, gândurile, adevărata fire. Mi-a părut rău pentru el spre sfârşitul cărţii, dar Cassandra a reuşit să îi readucă aerul acela stângaci şi adorabil de la început. 

Cât despre Jace şi  Clary… Mie mi s-au părut neschimbaţi, la fel de nebuni unul după celălalt. Mda, nu sunt eu fana chestiilor de genul ăsta, de aceea nici nu o să comentez relaţia dintre ei sau orice legat de ei doi. Deşi la un moment dat Jace spune că nu mai este cine era înainte să o întâlneacă pe Clary, iar ea se gândeşte că şi ea s-a schimbat, mie nu mi se pare deloc asta. Personajele care s-au schimbat pe parcursul seriei au fost Simon, Isabelle, Alec, chiar şi Sebastian. Dar în nici un caz Clary şi Jace. 


~~Puncte tari~~


  • Mi-a plăcut evoluţia personajelor (adică a celor care chiar au evoluat, nu au stagnat)
  • Chiar dacă îmi plac finalurile tragice,triste, în care toată lumea pierde mai mult decât a câştigat, finalul acesta mi-a plăcut (deşi mai mult datorită lui Simon)

~~Puncte slabe~~


  • În afară de faptul că personajele principale nu au evoluat, nu am nimic de comentat. 


~~Citate~~




“Shall we join our annoying,
voyeuristic friends?”
“Unfortunately, that’s the only kind of
friends we have.”


“Stop arguing.” Alec had been leaning
against the wall, in classical thinking pose,
with his chin propped on his hand. “The
guards are there to protect us, not keep us in.
Have some perspective.”
“Alec, you’ve known me for seven years,”
said Jace. “When have I ever had
perspective?”


“Catarina said you
were pretty harmless—”
Malcolm looked pleased. “Catarina said I
was pretty?”


“Are we officially boyfriend
and girlfriend? Is there a Shadowhunter
ritual? Should I change my Facebook
status from ‘it’s complicated’ to ‘in a
relationship’?”
Isabelle screwed up her nose adorably.
“You have a book that’s also a face?”


“Ghosts are memories, and we carry them
because those we love do not leave the
world.”


We are all the pieces of what we remember.
We hold in ourselves the hopes and
fears of those who love us. As long as there
is love and memory, there is no true loss.



~~Concluzie~~


În concluzie, acest volum a fost  o încheiere foarte bună pentru serie. A fost o serie extraordinară, cu indicii plasate pe parcursul volumelor care să te ajute să descifrezi ce s-ar putea întâmpla în continuare. O recomand cu toată încrederea că vă va plăcea. 



~~Nota~~

5/5


5-5

 

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

2 responses »

Ce crezi despre asta?

