RSS Feed

3 lucruri… pe care le-am învățat în 3 ani de liceu

Posted on

keep-calm-it-s-only-high-school-1Ce repede trece timpul… Am terminat azi un alt an școlar, al treilea din cei 4 ani de liceu și pot spune că am învățat câte ceva pe parcurs. Vă voi împărtăși și vouă din „înțelepciunea” acumulată până acum.

#1: Fii tu însuți! Da, știu că fraza asta a fost spusă de atâtea ori că ne stă în gât tuturor, dar este perfect adevărată. Dacă stai să te învârți după alții și să adopți stilul lor de viață, s-ar putea să devii o clonă. Este mult mai bine să fii cine ești cu adevărat, fără să îți pese de ce spun ceilalți. Mai bine ORIGINAL decât MADE IN CHINA, nu?

#2: Profii dau note mai mari dacă le dai impresia că știi despre ce vorbești. Tuturor ni s-a întâmplat să fim scoși la tablă pe neașteptate sau ascultați la o lecție pe care nu am învățat-o și ne-am panicat. Eu am descoperit o metodă destul de bună care să mă scoată din astfel de situații. Exemplu:

  • Profa de fizică mă scoate la tablă să rezolv o problemă pentru notă. Eu nu știam aproape nimic.
  • Scriu ceva ce îmi aminteam foarte vag și care sigur nu era corect.
  • Mă întorc către profă și o întreb: „Doamna, așa era formula, sau era aia cu omega la pătrat?”
  • Profa îmi spună că nu e nici una din ele, dar îmi spune ea formula corectă.
  • Eu rezolv restul problemei cu aceeași metodă de a părea că știu formulele, dar le încurc.
  • Profa îmi pune 8.

P.S.: A se încerca doar cu profii indulgenți. A nu se aplica pe profii „naziști”. A se consuma înainte de data… stai, ce?!

#3: Liceul nu îți decide întreaga viață! Dacă ai picat la o materie, ești praf la științe sau nu excelezi la nimic, nu e sfârșitul lumii. Nimeni nu îți cere să fii următorul Einstein, trebuie doar să îți dai seama ce ți-ar plăcea să faci cel mai mult în viață (în afară de a sta degeaba și a primi bani pentru asta), încearcă să treci de liceu și să iei bac-ul și apoi du-te la facultate unde vrei tu! Cerul e limita! Nu contează profilul la care ai fost, crede-mă că nu ai nevoie de 90% din ce ți s-a băgat pe gât 4 ani de zile. Cine naiba folosește derivata a doua a funcției f în viață? 

Liceul poate trece foarte repede dacă știi cum să îl faci să pară mai ușor. Nu te opri din drumul tău doar pentru că te-ai lovit de un bolovan, treci peste el și mergi mai departe!

~Ankita~

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

6 responses »

  1. alexandra341

    Mersi, ţin cont. 😉

    Apreciază

    Răspunde
  2. Bravo! Ai învățat esența!

    Apreciază

    Răspunde
  3. Sa vezi ce este la facultate…
    Mult succes in continuare!

    Apreciază

    Răspunde

Ce crezi despre asta?

