RSS Feed

Evaluare Națională sau… „Evaloare” Națională?

Posted on

5271da6f7b79d00c538b9ef37f6c54dc_XL„Tinerii din ziua de azi nu mai citesc!”

„Copiii nu mai învață!”

„Eu nu i-aș trece clasa!”

De câte ori nu am auzit aceste lucruri? De mult prea multe ori! Foarte multe persoane „experimentate” se grăbesc să arunce astfel de acuze, crezându-se (probabil) net superiori nouă, țâncilor neștiutori. Dar sunt lucruri pe care ei nu le știu fiindcă niciodată nu ne ascultă! Ne spun „să ne vedem de copilăria noastră”, de parcă noi nu am conta. Ei bine, nici mie nu îmi pasă de ce zic ei și nimic nu o să mă oprească să îmi spun părerea. 

În primul rând, tinerii de azi chiar citesc, și citesc mult. Cunosc copii de 10 ani care au devorat pur și simplu seriile Harry Potter, Divergent, Captiv în labirint și multe altele! De asemenea, știu copii de 12-13 ani care citesc Wilde și Fitzgerald, iar asta chiar e lucru mare. Recunosc, când eram de vârsta lor, eu nu aveam aceste gusturi, eu abia începeam să îmi dau seama ce genuri îmi plac, dar ei sunt mai precoce decât am fost eu.

Am o întrebare pentru „adulții” care consideră că generația tânără nu este citită: La vârsta noastră ce cărți, în afară de cele pentru ora de limba română, citeați? Nu îmi pasă că între timp ați citit Dostoevski și l-ați studiat pe Freud pentru că nu are nici o relevanță. Deci?

În al doilea rând, copiii învață, în marea lor majoritate. Nu spun că nu sunt și oi negre, dar de ce să ne concentrăm pe partea goală a paharului când sunt atâția elevi inteligenți, în ciuda sistemului educațional deficitar? Voi, critici neîndurători, aveți cea mai vagă idee câtă materie are un elev de învățat? Programa nu mai este aceeași care era acum 10 ani, cu atât mai puțin acum 20 de ani. Și tocmai din cauza volumului foarte mare de informații, inteligența elevilor nu se mai oglindește în note. În 12 ani de școală ni se bagă pe gât teorie pe care trebuie să o știm pe de rost, dar pe care habar nu avem cum să o folosim, apoi ieșim din școală și cineva ne întreabă: „Tu ce crezi despre…?” și mulți se  blochează pentru că nimeni nu le-a cerut părerea înainte, nici la școală, nici acasă. Școala ne învață să tocim, nu să gândim, iar notele de la teste, teze și examene ne arată exact acest lucru. Imediat ce întrebarea necesită puțin brainstorming sau trebuie să ne argumentăm opinia, ne ia cu amețeală și dăm eroare, ca un computer. Suntem oameni, nu mașinării!

Așa că, da, voi credeți că elevii nu învață, însă nu știți ce înseamnă să fii elev în ziua de azi. Notele noastre nu arată că suntem leneși și nu dăm doi bani pe carte, ci dau dovadă că cei din învățământ sunt prea comozi să facă schimbări pentru că oricum nu le pasă de noi, „mucoșii”.  

În al treilea rând, și acum chiar o să trec la problema care mă deranjează cel mai mult, NOI NU V-AM TRECE „CLASA” pentru că dați dovadă de incompetență crasă și falsă intelectualitate. Cât de idiot amețit să fii să trimiți ștampile pe care scrie „EVALOARE” în loc de „EVALUARE”? Și, dacă tot vorbim de acest examen, își mai aduce aminte cineva de EN de acum 3 ani și scandalul propoziției subiective/predicative? A fost nevoie de o țară întreagă de elevi de clasa a 8-a să le arate doamnelor și domnilor profesori „universitari” cât de capabili sunt în a concepe un subiect corect. Și să nu mai vorbim de toate persoanele așa-zis intelectuale (în învățământ sau în afara acestuia) care fac greșeli de exprimare „care” nu le mai suport. Dacă aceștia „E VALOAREA” NAȚIONALĂ, atunci suntem pierduți…

În concluzie, ca să respect structura acestei argumentări mai neconvenționale, cea mai mare parte din vină nu ne aparține nouă, ci vouă, celor care stați la colț de stradă și ne arătați cu degetul ca pe niște ciudățenii de la circ. Dacă v-ar păsa cu adevărat de ceea ce se întâmplă în învățământul românesc, ați face și altceva în afară să dați aiurea din gură. 

~Ankita~

About ~Ankita~

"Nu mai sunt ceea ce am fost şi ceea ce sunt acum nu este tot ce pot să fiu."-John Katzenbach ~"Analistul"

3 responses »

  1. in sfarsit o parere competenta de partea baricadei corecte. Sincer m-am saturat de snobismul profesorilor de nota 5 cu pretentii de intelectuali. Ma bucura sa aud ca generatia tanara isi face curaj sa vorbeasca liber, sa aduca argumente si sa bata obrazul celor ce se cred atotputernici. Din pacate nici acum 10 ani nu era altfel pentru ca sistemul ne obliga sa invatam comentarii literare scrise de altii fara a lasa parerea elevului sa fie exprimata. Nu s-a dorit o actualizare a cartilor de citit si sincer cred ca tuturor le e cam lehamite de Ion si de Baltag, nu ca ar fii opere rele ci ca au stagnat si nimeni nu vrea o improspatare.

    Oricum, tin sa te felicit ca ai pus punctul pe i…. si putina sare pe rana, poate poate cineva care va schimba ceva citeste.

    Felicitari pt articol,
    Issel

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
    • Multumesc. Am crescut in sistemul acesta si nu s-a schimbat nimic de mult prea multa vreme. Problema este ca tot cei mici care inca mai au ani de scoala sufera. Putem doar spera ca cei care vor prelua acele functii in stat in viitor vor vrea sa schimbe ceva.

      Apreciază

      Răspunde

Ce crezi despre asta?

